آیا پرسپولیس و استقلال از زیر وزن این دربی عبور خواهند کرد؟ روز جدید

تیم “امید” ایران موفق شد به مرحله نهایی بازی های آسیایی هانگژو راه یابد. خبری که امیدها را برای حضور این تیم در دوره های بالاتر افزایش داده و این موضوع باز هم روی رقابت های باشگاه های فوتبال ایران تاثیر خواهد گذاشت. بازی های آسیایی و تیمی متشکل از ترکیبی از بازیکنان 21 ساله، 23 ساله، 25 ساله و بزرگسالان. تیمی که نه تیم امید است و نه تیم بزرگسال و قطعا سازوکار خودش را می خواهد. نه اینکه هفته ها لیگ تعطیل شود و تیم های باشگاهی به خصوص تیم های لیگ قهرمانان بدون بازی و در شرایط بازی تحت تاثیر قرار بگیرند.

اما آنطور که به نظر می رسد صعود همین تیم که تیم امید ایران نامیده می شود به جمع 4 تیم برتر بازی های آسیایی دلیل لغو بازی های هفته هفتم خواهد بود. این نیز در شرایطی است که فیفا دیگری در پیش است. فیفا در ماه اکتبر دوباره به تعطیلات می رود. با تعطیلی فیفا، تقریباً یک ماه شاهد تعطیلی لیگ برتر خواهیم بود. در حالی که هنوز هفته پنجم لیگ برگزار نشده است!

بر اساس تقویم فدراسیون فوتبال، تیم ملی ایران در مسابقات اردن مهرماه که 26 تا 24 مهرماه برگزار می شود، شرکت می کند. بنابراین از 6 مهر ادامه رقابت های لیگ باید در خوشبینانه ترین حالت برگزار شود. چرا که طبق نظر فیفا بازی های باشگاهی باید زمانی برگزار شود که 72 ساعت از حضور بازیکنان در تیم ملی گذشته باشد. با این حال در شرایطی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باید در روزهای اول و دوم آبان به مصاف حریفان قدرتمند خود بروند و در چنین شرایطی باید منتظر آغاز لیگ از 6 مهرماه باشیم. بازی های پرسپولیس عوض میشه تاخیر داره سپخون و ناسوچی میشیم

یعنی سازمان لیگ می تواند بازی های هفته پنجم لیگ را 6 مهر برگزار کند. اما سوال اینجاست که آیا دو تیم در چنین شرایطی آماده صف آرایی مقابل یکدیگر هستند؟

“استقلال” به شرط برگزاری این بازی در تاریخ 6 مهرماه، با توجه به اینکه استقلال آخرین بازی خود را روز دوشنبه 15 شهریور برابر استقلال خوزستان انجام داد، پس از یک ماه و 22 روز باید تعطیل باشد و طبیعتا ترجیح می دهد. قبل از بازی با پرسپولیس با حداقل یک بازی باید در شرایط مسابقه باشد نه اینکه بعد از حدود 8 هفته مرخصی وارد دربی بزرگ پایتخت شود.

از طرفی برگزاری دربی پایان شهریور نیز برای پرسپولیس بسیار سخت است. چرا که یحیی و شاگردانش باید روز سه شنبه 11 آبان با تیم «استقلول» تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند. بنابراین معلوم نیست دربی سنتی و افتخارآمیز با «استقلول» تنها 4 روز مانده به بازی با «استقلول» تاجیکستان برگزار می شود یا خیر. البته اگر بازی در همان روز 27 مهر برگزار شود و البته در شرایطی که مشخص نیست، تیم ملی چند بازیکن مصدوم را به دستان یحیی گل محمدی و اردوی پرسپولیس تحویل خواهد داد.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما