بیرانوند 2 سال محروم شد

در جریان رقابت تیم پرورش اندام انفرادی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان، حوادثی رخ داد. رضا بیرانوند که یکی از شرکت کنندگان این مسابقات بود در اعتراض به تصمیم داوران به شدت عصبانی شد و در این بین به عکس شهدا نیز توهین شد.

در پی این اتفاق بلافاصله کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی برای بیرانوند و یکی دیگر از بدنسازان به نام کیونوشی خرمی پور حکم ۲ سال حبس تعزیری صادر کرد که آنها نیز به تصمیم داوران اعتراض کردند.

در حکم کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی آمده است: در پی اتفاقات و رفتارهای خارج از موازین اخلاقی و مقررات ورزشی و حواشی در مسابقات بدنسازی برای تیم ملی پرورش اندام منتخب اعزامی به جام جهانی 2023 اسپانیا به دستور برگزاری مسابقه، توهین، شرم و آبروریزی ایجاد شد و باعث اعتراض جامعه بدنسازی و پرورش اندام، جامعه داوران، مربیان و لیدرها شد و با تشکیل جلسه فوق العاده این موضوع را به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رساند. رای کمیته و با توجه به شکایات و ایرادات گزارش شده و مستندات و فیلم ها، رضا بیرانوند و کیونوشی خرمی پور به مدت دو سال از شرکت در هر گونه مسابقات داخلی و بین المللی و نمایندگی های خارجی و همچنین ورود به ورزشگاه ها و ورزشگاه های داخلی و خارجی محروم شدند. مسابقات به مدت دو سال دریافت شده ظرف مدت بیست روز قابل اعتراض در کمیسیون تجدیدنظر می باشد.

شایان ذکر است جهت بررسی تخلفات و یا نواقص احتمالی در داوری بازی ها و برخورد با متخلف یا متخلفین در صورت اثبات آن جلسه ای فوری روز سه شنبه مورخ 04.07.1402 با حضور هیئت داوران تشکیل خواهد شد. قضات و با حضور کارشناسان و کارشناسان خبره به پرونده ها، گزارش ها و شکایات رسیده رسیدگی و تصمیم گیری می کنند.

با توجه به حساسیت موضوع، کمیته انضباطی در آینده نزدیک با تکمیل مدارک و مستندات مبنی بر تخلف سایر ورزشکاران یا مربیان و تماشاچیان که موجب اخلال در نظم و یا رفتار غیرقانونی و غیرورزشی شده است، بررسی و تصمیم گیری خواهد کرد. چند روز آینده

رئیس کمیته انضباطی تاکید کرد: علیرغم برگزاری مسابقات بی نظیر و فراهم شدن شرایط و امکانات ویژه مسابقات که قابل تقدیر است، با تلاش همه مسئولان فدراسیون و عوامل اجرایی و همکاری کل ورزش این اتفاق افتاد. انجمن. ورزشکاران، مربیان و داوران با رفتار عده ای معدود که مورد محکومیت کل جامعه بدنسازی ورزش است، به بدن و آرمان های قهرمانی و مردانگی لطمه وارد کرده است که قطعاً مورد محکومیت کل جامعه ورزشی و انتظامی است. کمیته قاطعانه و بدون تعصب با هر شخصی در هر موقعیتی که به اعتبار و اعتبار ورزش لطمه وارد کند برخورد خواهد کرد.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما